Első lépések egy kávézó alapításához
Borzasztóan szeretem a kávét, már-már függője vagyok. Nem vagyok büszke, de hát ez van. Még szerencse, hogy ez egy menő függőség manapság, lehet róla beszélgetni, és még „gourmet”-nak és tűnök általa. Nem csoda hát, hogy a napjaim nagy részét kávéházakban töltöm. Vannak már kávés barátaim is, akik mellé le szoktam ülni, vagy ők ülnek le hozzám, és megvitatjuk, hogy mely termesztő ország a legjobb, és melyik pörkölést részesíti előnyben. Ezek fontos témák az olyanoknak, mint mi. Nem mindegy például, hogy az adott kávébabból milyen típusú kávét akarnak csinálni, sima eszpresszót, vagy tejeskávét. Más aromák jönnek ki egyikben, s másikban.
Ebben a kis körben ültem a kávés barátaimmal, amikor felmerült, hogy az egyikük online székhelyszolgáltatást keres. Bevallotta azt is, hogy nagyon gondolkodik cégalapításon, és ezért kellene a székhely. A cég persze egy kávés vállalkozás volna. Ezt a kávézóban csak halkan mertük megbeszélni.
Egy másik kávés fazon egyből ajánlotta neki a Gross office-t. Azt mondta, őket kell keresni, ha az online székhelyszolgáltatás valakinek a vágya, mert ők teljes körű segítséget nyújtanak, de tényleg, elég csak megnézni azt a hosszas felsorolást, amiben leírják, hogy mi mindenben vannak az ügyfél segítségére, aki velük szerződik.
Aki megnézi az oldalukat, az pontosan láthatja ezeket.
Elsődleges, hogy egy nagyon is színvonalas székhelyet fognak biztosítani vagy a fővárosban, vagy Újlengyelben. Az utóbbi azért hasznos, mert ott nulla százalék az iparűzési adó. Ezt ne becsüljük alá, sokat számít minden forint, főleg milliós tételeknél. Nem nehéz kiszámolni, ha egymilliárd forintból nem kell az átlag egy-két százalékot adóként befizetni, akkor hány millió forintot is spóroltunk meg egyből. Az előbbi, azaz a budapesti székhely pedig azért előnyös, mert minden Budapesten összpontosul, könnyű ide elérni, az ügyfelek is valószínűleg azt preferálják, ha budapesti székhelyű céggel kommunikálhatnak – a kényelem érdekében. Tehát mindkét opció roppant előnyös, legyen szó Újlengyelről a nulla százalékos iparűzési adójával, vagy Budapestről, mindenki kedvenc városáról.
Azt is átvállalják magukra, hogy kihelyezzék a cégtáblát a jogszabályoknak megfelelően, s ezért nem kérnek plusz díjazást sem. Ez nagyon megkönnyíti az ügyfél dolgát, akinek nem kell ezzel fáradnia. Hiszen mindenkinek van jobb dolga is, minthogy cégtáblával rohangáljon, és azt szerelgesse. Egy leendő cégtulaj főleg talál jobb elfoglaltságot is, mint ezt. Szóval egy gonddal kevesebb, hogyha a Gross office-szal szerződik valaki.
Adhatunk nekik hivatalos meghatalmazást, és akkor a postai küldeményeket is átvehetik, nem kell ezzel sem bajlódni, így leveszik a vállunkról ezt a terhet. Én személy szerint utálom, amikor a postaládában látom a cetlit, hogy ott járt a postás, és mehetek be a postára egy külön úttal, várakozhatok ott egy csomót, csak mert nem voltam éppen jelen, amikor a postás csengetett. Ha nem vagyunk ott székhelyünkön, ugyanúgy mászkálhatnánk a postáért állandóan. De ezt nem kell megtenni, mert a Gross office elintézi a postát nekünk. Ezeken kívül még elektronikusan is archiválják a bejött küldeményeket. Micsoda kényelem, micsoda kiszolgálás! Ezek már meggyőző érvek nekem.
A bejött küldeményekről szólnak is nekünk e-mailben, nehogy lemaradjunk valami fontosról. Még be is szkennelik! S hogy ne kelljen csak ezért ellátogatni a székhelyre állandóan, ha amúgy nem lennénk ott, még ki is postázzák a részünkre a hónap végén, és ehhez elég csak az alapcsomagot választani tőlük.
Abban is segítenek, hogy az ügyvédnek kiküldik a hivatalos székhely befogadó nyilatkozatot, és ők adják a tulajdoni lapot is, így ezekkel sem kell vesztegetni a drága időt. Megemlítendő még, hogy minden adatunkat titkosan kezelik, bátran rájuk bízhatjuk így a kapcsolattartási adatokat, és egyéb személyes információt. Azért sem kell aggódni, ha éppen nem a fővárosban vagyunk, mert aláírni tizenegy helyen lehet a papírokat, nem kell ehhez Budapestre jönni. Az oldalon az is elolvasható, pontosan hol vannak a budapesti irodák, és hol vannak a vidékiek. A gyakran ismételt kérdések is itt vannak, válaszokkal persze. Így ami érinthet, azt jó átolvasni. Ugyanaz foglalkoztat mindenkit, aki igénybe szeretné venni az online székhelyszolgáltatást, így nagy eséllyel itt lesz a kérdés és a rá való válasz is.
Ilyen kérdésekre találhatjuk meg a választ, hogy pontosan mi lesz a folyamat, hogyha szeretnénk igénybe benni a székhelyszolgáltatást? Mire kell számítani, mik a kötelező lépések? Megoldható-e, hogy online intézzük ennek a menetét? Milyen idővel kell számolni, amíg létrejön a székhelyszolgáltatás? Mi a helyzet akkor, ha új cégről van szó, ez hogy befolyásolja a székhelyszolgáltatás igénybevételét? „Mi a szitu” a hozzájáruló nyilatkozattal? Kaphatunk-e ügyvédet, akit a Gross office jelöl ki számunkra? A cégügy és a székhelyszolgáltatás intézése működik-e egy helyen? Mi a fizetés módja? Ki és hogyan rakja ki a cégtáblát? Az irodába járás kötelező? Mit kell csinálni akkor, ha változott a cég tulaja, vagy ügyvezetője? Mi a teendő akkor, hogyha meghosszabbítanánk a szerződést? Egyéni vállalkozók is igényelhetnek székhelyszolgáltatást? Ilyen, és még sok más kérdés szerepel az oldalon. A válaszokat nem ragozom. Akit érdekel, az csekkolja őket a Gross office weboldalán, ott mindent megtudhatnak az online székhelyszolgáltatás igénybevételéről.
A Kft. alapításról is rengeteg jól hasznosítható infót találtok. Aki kicsit is bizonytalan a dolgában, az készüljön, és olvassa el ezeket, mert aranyat érnek. Ugyanígy, ha a cégmódosításról szeretne valaki egy kissé tájékozódni, az is csekkolja az oldalt, mert bőven fog találni olyan adatot, ami kulcsfontosságú lehet neki a jövőre nézve. Ne hagyja ki senki ezeket az apró lépéseket, mert sokat számítanak. Ne itt spóroljunk időt. Később megjárhatjuk, ha egy-két dologgal nem voltunk annyira tisztában, mint kéne. Kár kockáztatni. Menjen mindenki biztosra, és tájékozódjon. Dögivel van infó a Gross office oldalán, ha például lejjebb tekerünk, akkor sok cikket is találni, amire kikattintva tovább lehet olvasni az adott témában. Életmentőek tudnak lenni ezek. Olyan életmentőek, mint egy csésze kávé!
Erről beszélgettünk hát a kávés barátaimmal a kávézóban. Bízom benne, hogy a barátom veszi a bátorságot, és belevág, megigényli a székhelyszolgáltatást, és szuper kávézót nyit, mert nagyon szívesen szürcsölném nála a kávét reggelente. Annak örülök, hogy ilyen könnyű ma már infóhoz jutni, és könnyen igényelhető a segítség. Az online székhelyszolgáltatás nagyon kényelmessé teszi az életünket, a kiegészítő szolgáltatásokról nem is beszélve. Ezekkel gyerekjáték nekivágni az álmaink megvalósításának. Én is kedvet kaptam a beszélgetés után, habár én eddig az alkalmazotti létre esküdtem. De ki tudja, mit hoz még a jövő? Ha olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik, akkor mindenképpen megéri!
Akiben kételyen vannak még, az nézzen fel a Gross office oldalára, és győzödjön meg a saját szemével arról, amiről beszámoltam.